הספר שיחות עם אלוהים

הספר שיחות עם אלוהים הוא באמת פלא. למעשה זאת סדרת ספרים (בערך 9 סה"כ אבל 4 ספרים מרכזיים) שמגוללת דו שיח שיכול להזכיר שיחת וואטסאפ במבנה שלה, בין סתם בן אדם בשם ניל דונלד וולש לבין אלוהים. ניל טוען בראיונות שונים שמדובר בתקשור אמיתי שהתחיל בלילה אחד שבו הוא ישב לבדו וכתב מכתב עצבני לאלוהים שמטרתו הייתה להוציא את כל הכעס והתסכול שהיה לו על חייו ועל העיסוק הכושל שלו ברוחניות שלא הניב לו שום תוצאות.. אבל לפתע הוא שמע קול שענה לו, קול שהתחיל לענות לו באופן עקבי, קול שסיפק לו ידע כל כך עמוק ובאופן כל כך נגיש כך שלפחות מבחינתי, זה לא אפשרי שבן אדם פשוט המציא את כל זה. מדובר באחד מספרי הפילוסופיה הכי מעניינים ועמוקים שנוצרו. 

בלי שום הגזמות אני רוצה להגיד לכם את זה: הספר הזה מסוגל להסביר לכם את משמעות החיים, הסיבה להיווצרות היקום, האופן שבו אלוהים פועל, הסיבה לסבל האנושי, הפתרון לסבל האנושי, הבעיות עם העולם כיום, והפתרונות לבעיות העולם כיום. אבל.. כמו שאלוהים בעצמו אמר "כל הדברים האלו כבר נאמרו, השאלה היא לא מי יכול להגיד אותם אלה מי מוכן להקשיב?"
 
האם אתם באמת מוכנים להקשיב? אתם מוכנים להודות שאולי אתם לא יודעים עדיין את התשובות לשאלות הגדולות של החיים? אם כן, תמשיכו לקרוא, אני מתכוון לספק לכם כמה מהתובנות שהכי אהבתי בספר כדי שתוכלו להתרשם בעצמכם מכמה חוכמה יש בו. 

לפני שניגש לתובנות אני חייב לעבור על כמה סוגי תגובות רעילות לספר הזה שלא משרתות את האנשים שרוצים לקבל ממנו ערך. 

  • "ממש.. כאילו אפשר לתקשר עם אלוהים.." – בלי להכנס לדעות האישיות של כל אחד על הנושא הזה של תקשור, אני מציע לאנשים לעזוב את הדיון הלא רלוונטי הזה. בסופו של דבר הספר הזה נכתב איכשהו, גם אם ניל פשוט המציא את הכל בעצמו או העתיק ממלא ספרים אחרים זה לא מבטל את כמות החוכמה והמסרים המדהימים שעולים בסדרת הספרים הזאת. גם בלי להאמין בסיפור הרקע הזה אפשר להפיק תועלת מדהימה מהספר הזה. 
  • "כתוב בספר הזה שהיטלר הלך לגן עדן.. אני לא מוכן לשמוע מסרים מזעזעים כאלו" – מדובר בספר מאוד, מאוד, אבל מאוד, רדיקלי בתפיסת העולם שהוא מציע. לקחת איזה משפט מפוצץ ומאוד בעייתי, במיוחד במדינת ישראל, כשבכלל לא מבינים את ההקשר שבו הוא נכתב בספר והפילוסופיה שמאחורי זה, זה פשוט מטופש. זה מה שנקרא תעמולה, לנסות לשכנע אנשים אחרים בכך שאתה צודק דרך הבנה מוטעית וחלקית של הצד השני. 
  • "אני לא מאמין באלוהים שמאפשר לכל הרוע האנושי להתנהל ככה.. אם היה אלוהים כזה, מגיע לו שאף אחד לא שם עליו" – אפשר להבין את התסכול ממנו נובעת העמדה הזאת, אבל זה ממש מקרה קלאסי שבו בן אדם נמצא בתוך תסכול גדול שמסב לו המון צער ועם זאת הוא גם לא מוכן לשנות שום דבר בעצמו על מנת לצאת מזה. הספר הזה דורש מאנשים להטיל ספק בתפיסות הקיימות שלהם לגבי אלוהים. יותר מזה, זה מציג לראשונה אלוהים שאפשר להעריך ולאהוב מתוך הבנה וחיבור עמוק איתו. חייבים לבוא לספר הזה עם ראש מאוד פתוח, אם לא – עדיף שלא לפתוח את הספר בכלל. 
  • אני לעולם לא אצליח להציג את כל המורכבות של הספר הזה במאמר פשוט, כנ"ל לגבי כל ניסיון אחר לסקר בקצרה ובאופן נגיש יותר את כל התוכן שעולה בספר. רק העמקה תוכל להבהיר עבורכם את כל העקרונות שאני אכתוב עליהם בקצרה. אם לא הבנתם משהו שכתבתי, אל תחשבו מיד שזה סתם שטויות, מדובר בנושאים מאוד מורכבים עם המון ניואנסים שלא אפשרי בשבילי להצליח לתמצת כאן לכמה פסקאות קצרות. 

תובנה 1: אלוהים הוא הכל, זה כולל גם אותך!

לא במובן מטאפורי, לא בקטע פרובוקטיבי, לא מתוך ניסיון להחמיא – זו פשוט המצב בשטח. 

האנושות הושפעה במשך אלפי שנים מהמון סוגים של תנועות פילוסופיות שהציעו כל מיני סוגי "אלוהים": אלוהים נפרד ויחיד, אלוהים רבים, אלוהים מכוכבים אחרים וגם שאין שום אלוהים בכלל והכל זה בטעות. אבל אלוהים בא ואומר "אני מעולם לא אמרתי את זה לאף אחד, זה שאנשים החליטו לדבר בשמי זה עניין שלהם, זה שאנשים החליטו להאמין לאותם אנשים וללכת אחריהם באופן עיוור זה גם עניין שלהם".

אלוהים מספר שתקשורת מילולית היא בכלל צורת התקשורת הכי נחותה, וזאת מסיבה ברורה: מילים אפשר להבין איך שרוצים, זה אומר שאפשר גם להבין אותן לא נכון. אפשר כל כך להבין אותן לא נכון שאנחנו נקרא לאותה הבנה שגויה "אמת". 

האמת היא שאלוהים מתקשר עם כולם כל הזמן, לא רק עם אנשים "נבחרים". הוא מדבר איתך דרך הרגשות שלך. הרגשות שלך תמיד מעידים אם מה שאתה חושב ועושה באמת מייצג את מי שאתה – אלוהים! 

אנשים לא אוהבים להתחבר לרגשות האמיתיים שלהם מסיבה ברורה: הם מפחדים מההשלכות של זה על החיים שלהם, הם מפחדים לאבד את מה שהם עבדו כל כך קשה כדי להשיג. לפעמים הרגשות הפנימיים של אנשים הם כל כך כבדים וקשים שעדיף פשוט להעמיד פנים שהם לא שם. זה מה שבני אדם עושים כבר המון המון זמן. במקום לכבד ולהתייחס לרגשות שלהם בתור המדד הכי גבוה לאמת, הם מדחיקים את הרגשות שלהם ועושים את ההיפך הגמור ממה שמרגיש להם נכון. אנשים כל כך טובים בלהדחיק את הרגשות שלהם שזה מגיע למצב שאנשים כבר לא מסוגלים בכלל להבין מה הרגש שלהם אומר להם. זה גורם להם לתהות למה בכלל הם סובלים ואיזה מין אלוהים מרושע יעניק להם חיים כאלו נוראיים.. 

תובנה 2: אלוהים יכול להופיע בכל צורה, ולכן אין לו שום סיבה להופיע בכלל

כן, אפשר לבוא ולהגיד "אם אלוהים הוא כל יכול אז שיתגלה עכשיו בתור איש ענק בשמיים ויגיד לכולם את האמת בפנים", אבל אלוהים מציג את המורכבות של החלטה כזאת מצידו. הוא מסוגל לעשות דברים כאלו, אבל מההיכרות שלו עם בני אדם הוא יודע שזה לא יתרום בשום צורה. 

הרי לא משנה מה הוא יעשה או יגיד, תמיד אפשר לפרש את המילים שהוא אומר והאופן בו הוא בוחר להציג אותן בצורה שגויה. אם הוא יבוא ויגיד שהוא מעולם לא שפט אף אדם לרעה וכולם ילכו לגן עדן.. מי אמר שלא תקום תנועה שתגיד שכל המהלך הזה הוא איזה ניסיון של אליטה אפלה לנסות לעבוד על בני האדם לסטות מדרכו האמיתית של אלוהים (שהם קראו עליה בספר בו הם מאמינים)? מי אמר שלא יבואו אנשים ויגדירו את אלוהים בתור הדמות הספציפית הזאת שנוצרה בשמיים באותו רגע של התגלות ולכן ידחו כל צורה אחרת בה אלוהים יבחר להתבטא בעתיד? בגלל שבני אדם לא מצליחים להתחבר לאלוהות בתוכם, לא יעזור לנסות להגיע אליהם מבחוץ. אלוהים יודע את זה ולכן הוא פועל בדרכים יותר אינטיליגנטיות שימנעו, עד כמה שניתן, פרשנות שגויה שלו, מריבות וסכסוכים. כמו למשל דרך הספר הזה. 

תובנה 3: לחיים אין יעד מוגדר

אין הארה שמביאה אותך לסוף הדרך. אין סוף לדרך. אלוהים לא מוגבל בשום צורה ולכן הוא עובר תהליך אינסופי עם עצמו, תהליך שבו הוא מנסה לבטא את האינסופיות שלו והתכונות שלו בתוך מימד יחסי ומוגבל במגוון דרכים. בניגוד למה שירצו ללמד אתכם בכל סוגי הדתות (וכן, גם בודהיזם זה סוג של דת) אין דרך אחת נכונה, אין קו סיום, אין שום רגע שבו אפשר להגיד שסיימתי. מדובר בתהליך של שכחת העצמי לטובת היזכרות מתמשכת בטבע שלו ובחירה חופשית בו על פני שאר סוגי האפשרויות. 

אלוהים הוא אומנם כל יכול, אבל הוא לבד. כשאתה לבד, אין לך יכולת לבטא את עצמך. מהסיבה הפשוטה שאם אין לך עם מה לשהוות, אין לך יכולת לשים לב לתכונות שלך. אלוהים הוא יישות יצירתית שמחפשת את דרך הביטוי האולטימטיבית, אבל זו בעיה! כי אם אלוהים לבד אין לו איך לבטא את עצמו, הוא יכול לבטא את עצמו רק בפני "אחר" שאין באמת. אז אלוהים עושה קסם. הוא יצר עולם שבו הוא מתחלק להמון "אחרים" שהם בעצם כולם הוא. באמצעות האחר נפתחת בפניו האפשרות להחליט ולבחור מי ומה הוא רוצה להיות בעולם ואז לעשות את זה שוב ושוב, בכל רגע מחדש!

תובנה 4: אלוהים רוצה שתבחר מה שתרצה, זה לא אומר שמה שאתה בוחר גם אלוהים רוצה

אלוהים יצר את החיים על מנת לבטא את מי ומה שהוא, בגלל שהוא חופשי הוא מאפשר לכל יצור את החופש המקסימלי בתוך תנאי החיים שלו להחליט בשביל עצמו מי ומה הוא רוצה להיות ולעשות בחיים. 

זה אומר שאלוהים תומך בכל רצון שיהיה לך. אם תבחר לאנוס, לרצוח, לגנוב, לשקר, לעקוץ, לקלל או לפגוע – אלוהים מאפשר לך לעשות אפילו בחירות כאלו ותומך בך! אלוהים יאהב אותך לא משנה מה תבחר לעשות כי אתה לא יכול להיות נפרד ממנו באמת. 

אבל חשוב להבין שהחופש לבחור מה שאתה רוצה לא נובע מזה שלאלוהים אין שום רצונות וכוונות. הם פשוט יותר מושכלים מאשר איך שבני אדם נוטים לחשוב. אלוהים שואף (כן, יש לאלוהים שאיפות! ממש כמו שיש לך..) שמי שחי יבחר לפעול מתוך האלוהי שבתוכו מתוך בחירה חופשית מוחלטת, מתוך ידיעה ברורה שזה הדבר הטוב ביותר, תוך כדי שהוא יודע שאפשר גם לבחור אחרת. סיטואציה כזאת לא יכולה להתרחש במצב שבו אלוהים "נותן לאדם את כל התשובות מראש", או במצב שבו אלוהים "יעניש כל מי שלא עושה מה שהוא רוצה". לכן אלוהים מקבל ומאפשר לכולם לעשות את כל העולה על רוחם תוך כדי שהוא לא בהכרח מסכים עם הבחירות שלהם. 

יש בגישה הזו משהו שמאוד מתקשר לדילמה מרכזית בעולם החינוך: באיזו מידה ראוי ללמד את הילדים דברים (במובן של להגיד להם מה נכון ומה לא ולספק להם את התשובות) ובאיזו מידה ראוי לאפשר להם לגלות את החוכמה של עצמם(דרך ניסיון חיים, קבלת החלטות, חשיבה עצמאית..)? חשוב להבין שהבחירה החינוכית הזאת מצד אלוהים לא בהכרח אומרת שככה בני אדם צריכים גם לחנך את הילדים שלהם. לא מדובר בדיוק באותה סיטואציה. 

תובנה 5: בתכלס, שום דבר לא באמת משנה

זו נקודה קשה לעיכול שעשויה להיות המכשול הכי גדול ועם זאת גם השחרור הכי גדול.

קשה מאוד לאנשים להתמודד עם חוסר המשמעות של החיים. לאנשים נוח כשהם ממציאים לעצמם משמעויות, דבר לגיטימי, בריא ורצוי! אבל חשוב להבין שמהפרספקטיבה של אלוהים שום דבר לא באמת משנה. הוא שלם, יחיד, נצחי ואין לו מה לאבד. מבחינת אלוהים, שום דבר לא יכול לקרות שיזיק לו, שיקדם אותו, שישפר אותו או יביא אותו למקום אחר שבו הוא לא היה. רק עבור האדם כל השאיפות האלו הגיוניות וריאליות. 

הבעיה עם ההדחקה הזאת של חוסר המשמעות האבסולוטי של החיים זה שאנשים כל כך מפחדים ממנו שהם נאחזים בכל כוחם במשמעויות שהם ממציאים לגבי החיים. אבל הבריחה הזאת מחוסר המשמעות זו בעצם הבריחה שלהם מעצמם, מאלוהים. זה משאיר אנשים במצב תמידי של חרדה קיומית במקום לאפשר לעצמם להזכר שחוסר המשמעות האבסולוטית הזאת היא הדבר הכי טוב שיכל היה להיות, במצב כזה מותר להם לחיות איזו משמעות שהם ירצו – וזה בדיוק מה שאלוהים היה רוצה לעשות בתוך חוסר המשמעות התמידי בו הוא נמצא: לחוות משמעות – דרכך!

חוסר המשמעות האבסולוטי הזה יכול להיות מרגיע באותה המידה שבה כרגע הוא נתפס כדבר מלחיץ, הוא בא להזכיר שבסופו של דבר החיים הם רק משחק. מה שהופך משחק לכיפי זה שלא לוקחים אותו יותר מידי ברצינות, חוסר המשמעות הזאת היא בדיוק מה שיכול לאפשר לאנשים להתחבר לחוסר הרצינות שתהפוך את החיים שלהם להרבה יותר מהנים ופשוטים. 

תובנה 6: עזרה אמיתית לאחר זה לעזור לו לגלות מי ומה הוא באמת. זה לא תמיד אומר לשמח אותו

אלוהים מציע בספר הצעה ראדיקלית מאוד: ביחסים עם האחר, התמקד אך ורק במה שעושה לך טוב! מתוך ההבנה שמה שעושה לך טוב, בסופו של דבר גם עושה לאחר טוב. בגלל שאתה אלוהים ואלוהים הוא גם האחר – אתה זה גם האחר!

במקום לחשוב רק על האחר כשאנחנו מקבלים החלטות, כפי שבני אדם מלמדים אחד את השני לעשות מתוך כפייה ותחושת אשמה, אנשים צריכים ללמוד להתחבר לרגשות האותנטיים שלהם ביחסים עם האחר ולהבין עם עצמם מה באמת היה גורם להם להרגיש טוב עם עצמם באופן שגם לא יפגע בזכות של האחר להחליט בשביל עצמו מה מרגיש לו טוב. 

צריך להזהר כאן מהמחשבה שאם האחר נפגע מאיתנו אז זה אומר שאנחנו "לא בסדר" ואמורים להתבייש בעצמינו.
כפי שאמר דניאל דנט: "אין דרך מנומסת לספר לאחר שהוא הקדיש את חייו לאשלייה". 

כשהאחר נפגע ממה שאמרנו או עשינו זה עניין אישי שלו, כל אחד אחראי על האופן שבו הוא תופס את החיים ומגיב אליהם. להפגע זה בסופו של דבר תגובה לגיטימית ונורמאלית של בן אדם שנחשף לאמת קשה. 

לימדו אותנו שזה לא מנומס ואנוכי לפגוע ברגשות של האחר כשבפועל זה גורם לאנשים לשקר ולעשות מניפולציות אחד לשני על מנת לגרום לכולם להרגיש נחמד כל הזמן! אבל הרגש הפנימי לא משקר ואלוהים תמיד מדבר איתנו דרך הרגשות הכי עמוקים שלנו. משהו מרגיש לא בסדר למרות כל החיוכים המנומסים שאנחנו רואים סביבנו. 

אנחנו למדנו להיות מומחים בלגרום לאנשים אחרים לחשוב שהם זקוקים לנו. אבל במידה בה אנחנו מרגישים שאנחנו זקוקים לאנשים אחרים זו המידה בה אנחנו מאבדים אמון בעצמינו. ואחר כך אנשים מתפלאים למה הם מרגישים כל כך ריקניים ובודדים גם בסביבת אנשים. 

תחושה אמיתית של עומק וחיבור לאחר מתרחשת רק שאנחנו לומדים למצוא את הדברים האלו בתוכינו, ללא שום תלות ונזקקות באחר. כשהכוונה שלנו לפגוש את האחר היא טהורה ורק רוצה לחלוק איתו ולתת לו מהשלמות שכבר מצאנו בתוכינו, קשרים חברתיים ומערכות יחסים הופכים למוצלחים במקום לרכבת הרים רגשית של אכזבות. 

לכן כשאנחנו פועלים מתוך חיבור פנימי ואולי אפילו גורמים לאחר להרגיש פגוע, אנחנו בעצם פועלים לטובתו ונותנים לו תזכורת גדולה לכך שהוא לעולם לא ימצא בחוץ את מה שהוא יכול למצוא רק בתוך עצמו. באופן הזה העצמי והאחר תומכים במשמעות העמוקה של אלוהים שהיא להזכר ולבטא את מי ומה שהוא בעולם באופן הולך ומתפתח. 

תובנה 7: "החזק שורד" לא חייב להיות העיקרון המנחה של ההישרדות שלנו

האנושות נמצאת בצומת דרכים בו היא יכולה להתחיל לכוון במודע איך היא רוצה להתפתח הלאה. עד כה הטבע הביא אותה וגידל אותה להיות מי שהיא. עכשיו היא מספיק חכמה כדי להתחיל להחליט בעצמה ובאופן מודע מה העיקרון המנחה שלה. 
להגדיר את עיקרון ה"חזק שורד" כעיקרון טבעי וכמצב תקין ובריא עבור בני אדם הוא בעייתי מאוד עכשיו. בעיקר כי ברור מאוד, ברגע שמעיפים מבט בעולם כפי שהוא נראה כיום, שזה לא עושה טוב אמיתי עבור האנושות כמעט בכלל. אלה רק ל1% ממנה. 

תתפלאו, אבל בשלב הנוכחי האנושות יכולה להחליט, למשל, שאין צורך יותר להיאבק על כל המשאבים שיש בעולם. אפשר ליזום שלום עולמי והסכמה לחלוקה שווה של המשאבים בין כל המדינות בעולם באופן שיבטל לחלוטין את הצורך להיאבק, לעשות מניפולציות, להלחם ולהיות במגננה תמידית מפני מישהו שרוצה לקחת מאיתנו משהו שלנו יש ולו אין. אפשר להחליט שהמטרה המשותפת של האנושות היא למשל "לאפשר לאדם לבטא את עצמו בצורה הכי נשגבת שהוא יבחר לעצמו". אפשר לוודא שלכל אדם בעולם יסופקו תנאי ההישרדות הבסיסיים שלו ונקודת המבט שלו תקבל יחס שווה יחד עם כל שאר נקודות המבט בעולם, בלי קשר למעמד, דת, גזע או מין. 
אפשר להחליט לעודד שקיפות מלאה בהתנהלות הכלכלית של כל ארגון ואדם בעולם באופן שיאפשר לראות בדיוק איך אנשים משתמשים בכסף שלהם ככה שאי אפשר יותר להסתיר שחיתות מעיניי הציבור. 

אפשר ורצוי שאנשים יבחרו לחיות אחרת. העבר שלנו לא באמת מכתיב את העתיד שלנו כי המצב התמידי בו אנחנו נמצאים הוא שינוי. 

בספר 2 אלוהים מעמיק מאוד לגבי יישום והשלכות פרקטיות של שינויי מדיניות בכל הקשור לחלוקת משאבים שווה בעולם וסיפוק שיווין הזדמנויות שווה לכל האנושות. פוקח עיניים ומרגש מאוד!

תובנה 8: לא צריך לחשוב במושגים של או-או בחיים. כדי להבין את אלוהים צריך לחשוב חשיבת גם וגם

בהמשך לתובנה מספר 2, צריך לזכור תמיד שאלוהים מבטא את עצמו בתור כל דבר! כשאנחנו מתחילים לחשוב שמתוך 2 פרספקטיבות שונות יש רק אחת שהיא "נכונה באמת" אנחנו בעצם לוקחים חלק מאלוהים ובוחרים להתעלם ממנו. 

אלוהים ממשיך שוב ושוב לאורך הספר לדחוף את הנושא הזה של "חשיבת גם וגם": צורת חשיבה שבה שואפים ליישב 2 אמיתות, שאולי בהתחלה מרגישות סותרות, באופן יצירתי. חשיבת "או-או" זו צורת חשיבה שנפוצה באופן נרחב בתרבות שלנו וגם במעגלים רוחניים יותר ומייצרת המון בלבול ומלחמות "צדק" מיותרות בין ארגונים ואנשים.
הנה כמה דילמות לדוגמה:

  • האם אלוהים תמיד משתנה או שהוא יציב ובלתי תלוי בכלום? בבודהיזם יבואו ויגידו שהוא תמיד משתנה (IMPERMANANCE) ובנצרות וביהדות ידברו על אלוהים יציב שאינו משתנה לעולם. אבל האם לא יכול להיות מצב שאלוהים יציב ממש בהשתנות התמידית שלו? הרי אם הוא משתנה כל הזמן, הוא יציב לחלוטין. 
  • האם יש אלוהים או שאין אלוהים? במדע וגם בכמה זרמים בודהיסטים ינסו לשכנע אתכם שאין אלוהים. בזרמים דתיים אחרים ינסו לשכנע אתכם שיש. אבל האם יכול להיות שאלוהים צריך לא להתקיים בשביל להיות קיים? הרי אם הוא רק היה קיים, איך הוא היה יכול לדעת שהוא קיים? אין לו עם מה להשוות! אם כל מה שהיה זה רק צבע שחור, איך היה אפשר בכלל לדעת שזה צבע שחור? 
  • יש עצמי גבוה או עצמי נמוך? בהרבה זרמים רוחניים ינסו לשכנע אתכם שאין באמת עצמי "נמוך" והכל זה רק העצמי הגבוה, שהעצמי הקטן הוא רק נטל ומכשול שצריך "להרוג" בדרך הרוחנית, במדע ינסו לשכנע אתכם שאין באמת עצמי גבוה, זה סתם משהו שהעצמי הקטן ממציא כדי להתמודד פסיכולוגית עם כמה שהיקום גדול. אבל האם יכול להיות שהעצמי הגדול זקוק לעצמי קטן על מנת להצליח לבטא את עצמו ולהבין מי ומה הוא? העצמי הגדול הוא כל כך גדול שהוא צריך מלא עצמי-ים קטנים שדרכם יוכל לבטא כמו שהוא גדול. 

צורת החשיבה הזאת הופכת אותנו למושכלים יותר, עוזרת להתמודד טוב יותר עם הבלבול ועם עודף המידע שמציף אותנו מכל עבר. עוזר לא להסחף אחרי טרנדים ומאבקים של "צדק" ו"אמת" ובמקום זה, פשוט לחיות בתוך השקט והחופש ששוכן מעבר לכל משחקי המילים האלו. מאחורי צורת החשיבה הזו שוכן המפתח: אחדות. במקום לחפש לנצח את האחר, השאיפה הופכת להיות להבין ולהכיל את מה שהאחר חושב באופן כמה שיותר הוליסטי, יחד עם ההכלה של עצמך והחשיבה הביקורתית והעצמאית שלך. 

תובנה 9: תרצה הכל, אל תזדקק לכלום

"גם אנשים? ניל שואל.
במיוחד אנשים. עונה אלוהים
במקום לגרום לאנשים להרגיש שהם זקוקים לך, תעזור להם לגלות שהם לא זקוקים לשום דבר ולאף אחד כדי להרגיש שלמים – גם לא לך! זו הטובה הכי גדולה שאתה יכול לעשות עבורם. שחרר אותם מתלות אחד בשני. 
באשר לבדידות שלך – תלמד להנות מכך שאף אחד אחר לא זקוק לך. ככה זה צריך להיות. זה מאפשר לך להיות חופשי באמת" – זו אחת מהתובנות הכי מדהימות ורדיקליות שקראתי בספר הזה. אמת שעושה כאב בבטן אבל גם כל כך טוב על הלב. 

אלוהים מציע לאורך כל הספר שהאדם לא יוותר על שום רצון שיש לו – כל הרצונות והשאיפות של האדם הן טובות! הרצון לסקס, כסף, הצלחה, כבוד, רכוש, חברים… הכל מדהים, נהדר ומספק. 
הוא רק מציע להפסיק להיות תלויים בדברים האלו, להפסיק לחשוב שהדברים האלו הכרחיים עבור האושר שלו. כי אושר אמיתי נמצא בהבנה הפנימית העמוקה של החיים ושל העצמי ובהזכרות המתמשכת בעובדה שאתה אלוהים. אם האדם מתחיל לחשוב שאדם אחר או רכוש מסוגלים לספק לו אושר פנימי הוא יתחיל להיאבק בעולם על מנת לקבל ממנו כמה שיותר מזה, תוך כדי שהוא פוגע באחר ובעצם, פוגע בעצמו. כך נוצר מעגל אינסופי שמוביל את האדם לתחושת מאבק מתמשכת על החיים ועם האחר. 

תובנה 10: אם אתה רוצה משהו, תן אותו למישהו אחר

או במילים אחרות, fake it ’till you make it.

אלוהים מציע שיטה לעבודה רוחנית פרקטית במישור היומיומי והוא קורא לה בפשטות: act as if…

הוא מציע למי שמתקשה להבין ולקבל על עצמו את התפיסה הזו של האחדות שהוא מנסה להסביר ולדגים לאורך כל הספר פשוט לשחק אותה כאילו הוא כבר הבין הכל ולהתחיל להתנהג בחיים מתוך האמונה שהאחר והעצמי הם אותו הדבר.

לאורך הספר הוא מציע שלל דוגמאות ודרכים איך להתנהל ביחסים עם האחר מתוך תפיסה של אחדות ומציע לקורא פשוט להתחיל ליישם את הדברים האלו הכי טוב שהוא מסוגל בחייו ולהתבונן בשינויים המחשבתיים והרגשיים שיקרו לו לאחר מכן. 

מי מאיתנו לא הרגיש ממש טוב עם עצמו אחרי שפתאום החליט לתת יד ולעזור למישהו אחר? זו חוויה נפוצה. לעשות טוב לאחר ממלא אותנו ברווחה פנימית. כשאנחנו מתנהגים כאילו יש לנו שפע להעניק לאחר ממנו, אנחנו באמת מרגישים כאילו יש לנו שפע.

אלוהים מסביר שזו הסיבה שהנשמה שלנו הגיעה לכאן, היא הגיעה כדי להיעזר באחר כדי להבין מי ומה היא באמת. זה לא תהליך שחייב להתחיל מהפנים אל החוץ, מי שזה לא עובד עבורו מוזמן לנסות פשוט לפעול מהחוץ אל הפנים. 

לאלוהים זה לא משנה, הוא הפנים והחוץ בדיוק באותה המידה. שניהם קיימים על מנת לאפשר לו לגלות מי ומה הוא ושניהם חשובים בדיוק באותה המידה. 

שיחות עם אלוהים - הספר שיכול לשנות את החיים שלך

אם יש סדרת ספרים ששינתה לחלוטין את כל צורת החשיבה שלי וריגשה אותי בצורה אדירה זו תהיה סדרת הספרים 1-4 של שיחות עם אלוהים. 

מעולם לא נחשפתי לשום תוכן שהצליח להסביר נושאים כל כך מורכבים באופן כל כך נגיש וברור עם דוגמאות כל כך פרקטיות שכל אחד יכול להזדהות איתן. 
מי שיש לו את האוזניים להקשיב יכול לקבל מהסדרת ספרים הזאת את הדבר הכי עמוק שהוא היה רוצה לקבל בחיים: בהירות. מדריך למשתמש.  

הספר הזה יכול לעשות עבורך את המהפך מחיים של דיכאון, קורבנות ובלבול לחיים של הנאה, משמעות, אחריות וצלילות. 

זה ספר מיוחד בתוך כל הז'אנר הזה של ניו אייג', בפועל אפילו לא הייתי ממקם אותו שם מרוב שהוא לא נמצא באותה הרמה עם שאר הספרים בסגנון הזה. זו סדרת ספרים כל כך רדיקלית, הוליסטית ושונה בפרספקטיבה שלה שזה אבסודר בעיניי שהספר הזה עוד לא עורר מהפכה כלל עולמית.
כן, ברמה הזאת.

בתור אדם שקרא כמה מאות ספרים בחייו, רובם מתוך עולמות הניו אייג', אני יכול להגיד לכם שמה בתמצאו כאן לא סביר שתמצאו גם ב1000 ספרים אחרים. התוכן שמוצג בספר הזה מוצג באופן כל כך פיקח, כנה ואוהב שספר אחד מהסדרה הזאת מסוגל לגרום לך לחוות התעוררות רוחנית רק מהקריאה בו, בלי אפילו לנסות להעמיק יותר מידי. 

מעבר לתובנות ששיתפתי כאן, יש לי בערך עוד 782576109836 שרשמתי בנפרד. אני מאוד מקווה להצליח לשתף אותן אתכם בעתיד. 

באיזשהו שלב בקריאה של הספר, החשיבה שלך מתחילה להתמזג עם צורת החשיבה שבספר, יש שיקראו לזה שטיפת מוח, אני בוחר לקרוא לזה התעוררות. 

אני חייב להודות שמשלב מסויים בקריאה הרגשתי כבר שאני צריך לשים לעצמי ציציות ושטריימלים מרוב כמה שנשאבתי לתוך הלמידה וההתמסרות לטקסט שאני מאמין שנכתב על ידי אלוהים. אבל זו הרמה שבה הרגשתי שאני צריך להתמסר, הספר הרגיש לי כמו משהו עמוק שחיפשתי כל החיים שלי ולא מצאתי בשום מקום אחר. 

עוד דיל קטן ושווה: סדרת הספרים שיחות עם אלוהים באמזון

מי שמעוניין לרכוש עותק פיזי של סדרת הספרים באנגלית (זה הכי זול שמצאתי) יכול להשיג את זה במחיר מצחיק של בערך 130 ש"ח באמזון לא כולל משלוח. 
דרך הקישור הזה: https://amzn.to/3J8KX2F

4 הספרים תורגמו גם לעברית ותוכלו למצוא אותם מחיפוש קליל באינטרנט בכל חנויות הספרים הגדולות. בארץ כמובן המחיר יהיה גבוה יותר, אבל אפשרי גם לנסות להשיג את הספרים ביד שנייה דרך אתר סימנייה. 

עוד דרך להשיג את הספרים היא לרכוש אותם דרך הקינדל (קורא ספרים אלקטרוני) אפשר פשוט לרכוש את כל סדרת הספרים דרך החנות האינטרנטית של אמזון ולקבל אותה באופן מיידי לקינדל בלי לעשות שום מאמץ. זה עוד יותר זול מכל שאר הדרכים וחוסך לכם גם המון זמן על הדרך. אני קראתי אותם דרך הקינדל שלי וזה היה מאוד נוח – ממליץ בחום! 

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *